.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار كوتاه از گلستان

ارائه مشاوره حقوقي رايگان به بيش از 5 هزار گلستاني و رسيدگي به بيش از 100 هزار پرونده و ... از اهم اخبار كوتاه از گلستان است.

به گزارش روابط عمومي دادگستري استان گلستان، معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري كل استان گلستان از ارائه مشاوره حقوقي رايگان توسط وكلاء و مشاوران حقوقي ماده 187 قوه قضاييه به بيش از 5 هزار و 315 نفر گلستاني در ماه گذشته خبر داد.

فيض‌محمد خورشيدي افزود: اين افراد در راستاي حل مسائل و مشكلاتشان از قبيل خانوادگي، حقوقي، كيفري و ... مشاوره و راهنمايي شدند.

به گفته وي در همين مدت 61 نفر از مردم در جريان رسيدگي به پرونده‌هايشان در محاكم كه توانايي مالي براي گرفتن وكيل را نداشتند از وكالت معاضدتي رايگان بهره مند شدند.

معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري كل استان گلستان خاطرنشان كرد: همچنين از طريق تلفن 129 دادگستري بيش از يك‌هزار و 559 نفر گلستاني مشاوره رايگان شدند.

* رسيدگي به بيش از 100 هزار پرونده در نيمه نخست امسال
رئيس كل دادگستري استان گلستان از رسيدگي و مختومه شدن بيش از 100 هزار و 430 فقره پرونده در نيمه نخست سالجاري در محاكم قضايي استان خبر داد.
احمد فاضليان افزود: همچنين طي همين مدت بيش از 97 هزار و 75 فقره پرونده به محاكم عمومي و انقلاب، دادسراهاي عمومي و انقلاب، شعب اجراي احكام كيفري و مدني، شعب تجديد نظر و كيفري استان وارد شده است.
وي تصريح كرد: طبق آمار تعداد افزايش تعداد پرونده‌هاي مختومه نسبت به وارده نشان دهنده سعي و تلاش همكاران قضايي و اداري است.
رئيس كل دادگستري استان گلستان خاطرنشان كرد: در نيمه نخست امسال تعداد پرونده‌هاي مانده در جريان رسيدگي تا پايان شهريور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 7 هزار و 600 فقره كاسته شده و معادل 14 درصد كاهش داشته است.

* بار ديگر رهايي از دار مجازات با گذشت اولياي دم
رئيس شعبه اول شوراي حل اختلاف زندان گرگان از رهايي يك محكوم به قصاص در زندان گرگان خبر داد.
محمد رضايي گفت: با تلاش اعضاي اين شورا، امام جمعه اهل سنت آق‌قلا و معتمدين اين شهر در رايزني با خانواده شاكي موفق شدند با لغو حكم قصاص، خانواده مقتول را به دريافت ديه راضي كنند.
وي تصريح كرد: اين جوان 32 ساله هفتمين نفري است كه از ابتداي سال جاري تاكنون با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف و گذشت شاكيان از چند قدمي طناب دار رها شده‌اند.
رئيس شعبه اول شوراي حل اختلاف زندان گرگان افزود: امسال بيش از 300 پرونده در شعب شوراي حل اختلاف زندان گرگان رسيدگي شده است.
وي همچنين اظهار داشت: در طي اقدامي ديگر يك شاكي با گذشت خود، دو نفر را از پشت ميله‌هاي زندان آزاد كرد.
رضايي افزود: فرد شاكي پس از واسطه شدن اعضاي شوراي حل اختلاف به گرفتن 360 هزار تومان از بدهي يك ميليون و 100 هزار توماني خود اكتفا و با دادن رضايت، اين فرد از پشت ميله‌هاي زندان آزاد شد
رئيس شعبه اول شوراي حل اختلاف زندان گرگان گفت: فرد شاكي مبلغ اخذ شده از اين زنداني را براي آزادي فرد ديگري كه به دليل نداشتن توان مالي در زندان به سر مي‌برد در اختيار اعضاي شوراي حل اختلاف زندان قرار داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.